понеділок, 17 грудня 2018 р.

На допомогу БАТЬКАМ: 
МОВНІ ІГРИ ДОРОГОЮ 
Щоб щоденна дорога до школи або в дитячий садок була цікавою і веселою, пропоную ігри для розвитку мовлення:
 Що з чого складається? Стілець складається з спинки, сидіння, ніжок. Сорочка складається з рукавів, коміра, кишень, ґудзиків.
 Хто ким був раніше? Курочка була раніше курчам, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше ікринкою. Яблуко було раніше квіточкою.
 Що спільного? Що спільного може бути у яблука і кубика? Вони обидва можуть бути червоними. Що спільного у ялинки і кактуса? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила.
 Що станеться, якщо... Що станеться, якщо не зачинити холодильник? Що станеться, якщо залишити не вимкненою воду? Вислухайте відповіді дитини. Деяким ви здивуєтеся самі. Така гра вчить мислити малюка.
 Один - багато. Стілець - стільці, лікар - лікарі, людина - люди.
 Назви ласкаво. Кот - котик, будинок - будиночок, гойдалка - гойдалки, машина - машинка.
 Я знаю п'ять імен. Дитина плескає в долоні - Таня, Софія, Богдан, Даня, Тіма. Називати можна не тільки імена - назви тварин, квітів, види посуду, меблів і т. д.
 Узагальнюємо. Ви називаєте: береза, дуб, клен. Дитина повинна узагальнити - це дерева. Чашка, ложка, виделка - це посуд. Літак, вертоліт, дирижабль - це транспорт (уточнюємо: повітряний).
 Антоніми. Найвищий - найнижчий, важкий - легкий, вгору - вниз, чорний - білий. Тощо...
 Асоціації. Називайте дитині предмет, а він вигадує асоціації, які у нього виникли з цим предметом. Наприклад: склянка - скло, білка - горішки, зайчик - морквина, пілот - літак, книга - картинки.
 Консервуємо. Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву "М", наприклад: машина, міль, морква, магазин, мова, морозиво.
 Що зайве? Мама каже: «В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.
 Я бачу щось... Я бачу щось червоне - відшукуємо очима все червоні предмети і називаємо їх. Можна змагатися - хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.
 Загадуємо слово. Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою навідних запитань намагається дізнатися - що це. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.
Ідеї (с) Марина Грановіч

Немає коментарів:

Дописати коментар